Kas yra plūduriavimas? Kokia plūduriavimo nauda?

Plūduriavmas Floatlotus Facebook Cover
Plūduriavimas – bene geriausias atsipalaidavimo būdas sensorinės deprivacijos kapsulėje (flotariume).

Mūsų kasdienybę lydi įtampa, nuovargis, skausmai…

Dėl persitempimo atsiranda įvairiausių problemų, todėl labai svarbu išmokti gintis nuo neigiamų jo padarinių.

Tam, kad organizmas darniai veiktų, pagrindinė sąlyga – visaverčiai atsipalaiduoti

Flotariumo (kitaip, plūduriavimo kapsulės, sensorinės deprivacijos kameros) konstrukcija padeda atsiriboti nuo išorinio pasaulio, suteikia komfortą ir visišką ramybę jutimo organams.

Tokia greita ir gili relaksacija neįmanoma nė vienu kitu žinomu būdu – net miegant. Kad tokį rezultatą pasiektum klasikiniais meditacijos metodais, reikia daugelio metų nuolatinių pratybų.

Plūduriuoti flotariume – tikra palaima kūnui, protui ir dvasiai. Jo vandenyje ištirpinama daug karčiosios druskos, prisotintos organizmui labai reikalingo magnio. Tokio vandens tankis yra labai didelis, kūnas jame neskęsta ir plūduriuoja be jokių pastangų. Šitaip išgaunamas visiško nesvarumo pojūtis.

Seanso metu vandens temperatūra būna pastovi – 34-35 laipsniai. Plūduriuoti galima kintančių spalvų šviesoje arba visiškoje tamsoje, klausantis malonios muzikos arba visiškoje tyloje – kiekvienam pasirinkus aplinką, kurioje jaučiasi saugiai.

Plūduriavimo terapjos nauda

Žmogui patiriant stresą, kraujyje pagausėja hormono kortizolio. Plūduriavimo terapija turi tendenciją mažinti kraujyje šio hormono kiekį. Flotariumo seansai – viena iš nedaugelio neinvazinių priemonių, padedančių susidoroti su stresu.

IRIS (International R.E.S.T. Investigators Society) atlikto tyrimo rezultatai parodė, kad flotariumo seansai pagerina atletų pasirodymus, padeda moterims, kurias vargina priešmenstruacinis sindromas (PMS), taip pat gydo odą.

Antistresinis poveikis

Kiek žinoma, žmogui patiriant stresą, kraujyje pagausėja hormono kortizolio. Plūduriavimo terapija turi tendenciją mažinti kraujyje šio hormono kiekį. Flotariumo seansai – viena iš nedaugelio neinvazinių priemonių, padedančių susidoroti su stresu.

Druskos poveikis

Organizme trūkstant magnio, žmogų nuolat kamuoja dirglumas, nuovargis, neaiškus nerimas, mėšlungiai, sutrinka miegas bei širdies ritmas. Paprastai magnis turėtų būti gaunamas su maistu, tačiau dėl nualinto dirvožemio bei nepakankamos mitybos, jo dažnai trūksta.

Flotariumo vanduo prisotintas karčiosios druskos, kurioje magnio yra apsčiai. Vykstant natūraliai molekulių difuzijai, magnis įsigeria per odą ir padeda organizmui atkurti reikiamą jo kiekį. Beje, net ir nuolat plūduriuojant flotariume, nėra rizikos gauti magnio per daug – organizmas jo pasisavina būtent tiek, kiek reikia.

Tyrimai

Švedijoje, Karstado universitete, buvo tiriama, koks yra plūduriavimo poveikis streso sukeltam skausmui ir nerimui. Po dvylikos plūduriavimo seansų, žmonėms, kenčiantiems nuo streso sukeltos depresijos ar fibromialgijos (reumatinė liga), akivaizdžiai pagerėjo – 22 proc. tiriamųjų visiškai atsikratė skausmo, 56 proc. pasijuto žymiai geriau (26 proc. tiriamųjų geriau miegojo, 31 proc. sumažėjo stresas, 24 proc. depresija buvo mažesnė arba išvis pranyko). Tyrimas taip pat parodė, jog plūduriavimo seansai normalizuoja miego ritmus.

JAV, Ohajo uiversitete atliktais tyrimo duomenimis buvo nustatyta, jog paplūduriavus flotariume, būna lengviau susikaupti ruošiantis egzaminams, taikliau šaudoma optiniais šautuvais, o džiazo muzikantai kūrybiškiau groja.

1982 m. IRIS (International R.E.S.T. Investigators Society) atlikto tyrimo rezultatai parodė, kad plūduriavimo seansai pagerina atletų pasirodymus, padeda moterims, kurias vargina priešmenstruacinis sindromas (PMS), taip pat gydo odą.

Plūduriavimo teikiama nauda

Kūnui:

  • Pailsėjus jame, greitai atgaunamos jėgos – ypač kai darbas ir gyvenimo būdas susijęs su nuolatine įtampa
  • Padeda pasiekti didžiausią fitneso užsiėmimų efektą
  • Praverčia gydant kaulų, raumenų ir sąnarių ligas. Malšiną skausmus
  • Pagreitina reabilitaciją po ligų ir traumų
  • Skatina organizmo atjaunėjimą
  • Gerina odos būklę, aktyvina jos regeneravimo procesus
  • Stabilizuoja širdies ir kraujagyslių, nervų sistemas, imuninę sistemą
  • Padeda normalizuoti kraujospūdį (itin aktualu, kai jis per aukštas)

Sielai ir protui:

  • Stimuliuoja endorfinų – „laimės hormonų“ – gaminimą, kartu mažiau išskiriama streso hormonų
  • Padeda atsikratyti žalingų įpročių ir priklausomybių (rūkymo, priklausomybės nuo svaigalų, besaikio valgymo ir kt.)
  • Mažina depresiją
  • Padeda tobulinti mokymąsi, atskleisti savo sugebėjimus ir galimybes

Kaip pasiruošti seansui

Atvykstant plūduriuoti tereikia turėti maudymosi aprangą. Visas kitas reikalingas priemones suteiksime mes.

  • Atidėkite skutimąsi
  • Išsiimkite kontaktinius lęšius
  • Negerkite energinių gėrimų, svaigalų, kavos, žalios arbatos
  • Likus 1-1,5 val. iki plūduriavimo nevalgykite
  • Iki seanso likus mažiau nei dviems paroms, nesidažykite plaukų

Dažniausiai užduodami klausimai ir patarimai dėl plūduriavimo – čia.

 

Parašykite mums

Užpildykite laukelius ir mes su jumis susisieksime